Juf Romy



De vakantie is over

Heerlijk was het, een weekje vakantie. Lekker uitgerust, alleen voelde dat niet zo toen ik vanochtend om 6.15 wakker werd, en leuke dingen gedaan.

Na een heerlijke vakantie is het daarna ook weer tijd voor school, helaas. Gelukkig vallen de maandagen altijd wel mee. Zeker deze. Mijn dag kan niet meer stuk! Ik heb een 8,4 gehaald voor mijn toets van aardrijkskunde. Er komt dus een 8 op mijn eindlijst bij aardrijkskunde: jonge kind. Heerlijk. En ik had ook al een 8 binnen voor muziek: jonge kind.

Op school hebben we ook lekker gekleit. Het moest iets zijn wat over een boek ging met dondermonstertjes. Ik ben zelf tevreden met het resultaat. Ik heb een jongetje in bed gemaakt met allemaal monstertjes er om heen :).

Voor rekenen moeten we een verteltas maken. Dit maken we in duo’s of individueel, maar ik doe het met een vriendin. Dat scheelt gewoon enorm veel tijd met een beetje goede organisatie. Het boek dat we gaan gebruiken is ’10 kleine rubbereendjes’. We hebben in de OWP al 10 kleine eendjes gemaakt, wellicht in de toekomst echte er in, maar voor nu vonden we de eendjes van karton ook erg leuk. We moeten een kring activiteit hebben en dan ook nog 3 activiteiten voor in de werkles. De kringactiviteit is simpel, dat wordt het lezen van het verhaal met wat rekenkundige oefeningetjes erbij. Één activiteit voor in de werkles hebben we al. Dat is een werkblad. We willen vijvertjes maken, met daarachter een cijfer en zoveel eendjes moeten ze tekenen. Vooral voor de oudste kleuters. Verder hebben we het nog niet bekeken, maar het komt zeker goed!

Voor morgen staat er een culturele dag in Gouda op de planning en woensdag is er een sportdag op het strand in Hoek van Holland gepland. Ben benieuwd. Ik houd jullie op de hoogte 🙂

Geef een reactie

