Juf Romy



Bijna weekend!

4-3-2010
We zijn weer twee dagen verder, dus uiteraard heb ik weer nieuwe dingen beleefd.
Woensdag is het altijd super vroeg beginnen. Gelukkig hadden we met aardrijkskunde een leuke docent. Dat maakt het een stuk aangenamer. Echt heel veel hebben we niet gedaan. Volgende week gaan we iets met prentenboeken doen, dus ik ben benieuwd. Voor geschiedenis had ik een prentenboek bij me. Het moest iets zijn waardoor je kleuters besef van tijd kunt meegeven. Vond ik toch best lastig.. Uiteindelijk gekozen voor Nijntje die uit logeren gaat. Helaas viel de les uit, door een zieke docent. Dus toen heb ik maar wat dingetjes uitgeprint voor mijn stage. Bij de studieloopbaancoaching de laatste dingetjes voor de stage doorgenomen.
In het tussenuur geknutseld aan een leskist voor rekenen, hoewel, eigenlijk heb ik niks gedaan. We wilden een leuk winkeltje maken, en we hadden ook gewoon een leuk idee… Maar met slechte lijm werkt het gewoon niet. Het bleef totaal niet zitten zoals wij wilden, en we hebben dus later ook maar besloten om de bewuste doos weg te gooien en een andere keer opnieuw te beginnen.
Bij taal weer wat dingetjes doorgenomen wat betreft de taaltoets straks. Ik hoop die toch wel in een keer te halen, gewoon omdat ik weet dat ik het moet kunnen en ik het zonde vind om het dan nog een keer over te moeten doen. En toen was het alweer tijd om de creatieve kant van mezelf te laten zien, tekenen! Ik raakte al even in paniek toen er gezegd werd dat we weer met de vlekkenbeesten aan de slag zouden gaan. Ik had werkelijk geen flauw idee waar ik die krengen had gelaten. Achteraf bleek ik ze thuis te hebben, hihi.
Het ging ook wel over bovenstaande beesten, maar op een andere manier. We gingen een achtergrond maken met veel verf mengen. Omdat ik een varkentje had gemaakt leek het me leuk om een boerderij-achtig iets te maken. Dus ik heb nu een grasveldje, met een modderpoeltje (past perfecto bij mijn verhaal!), een huisje er bij en lucht. In de lucht en in het gras heb ik verschillende tinten blauw en groen verwerkt. De wolkjes heb ik gemaakt door over de natte blauwe verf met wit te gaan. Toen het gras was opgedroogd heb ik met de zijkant van de kwast nog schattige bloemetjes gemaakt. En dit alles met magenta, cyaan en geel. Ik voel me een wonder ;).
Vanochtend vroeg op de Hogeschool, omdat ik aan een presentatie moest werken. Ik denk dat die wel gaat lukken, we hebben nog genoeg tijd in ieder geval. Rond de middag hadden we muziek, en ik blijf het leuk vinden. Het liedje wat ik moet gaan zingen vind ik toch iets minder (De slak en het haasje uit het boek Eigenwijs), maar er valt wel een boel bij te verzinnen. Gelukkig was ik wel eerder uit, doordat bijles rekenen uitviel. Dat is dus een lekkere meevaller!
Morgen alleen nog bewegingsonderwijs. Ik moet nog even twee tikspelletjes voorbereiden en dan zit het wel goed. Daarna lekker weekend! Heerlijk :)!
Geef een reactie

